Wandelen in Wales

Prestatyn

Na een slechte nacht volgt een matig ontbijt: een vet en waterig ei, weinig fruit, slappe toast: geen topafsluiting. En toch doen de eigenaars van het B&B hun uiterste best om het iedereen naar de zin te maken. Ze hebben een mooi huis en een mooie tuin en willen graag dat ook anderen, en dan vooral wandelaars, daar van kunnen genieten. De australiers zien we nog net even voor zij weg gaan....zijmoeten op tijd met de trein mee, want zij willen vandaag nog naar Glasgow voor de volgende tocht. Een hartelijk afscheid

Om 9.30 uur lopen ook wij richting station. Op het station komen we een echtpaar tegen dat we een paar dagen eerder al tegen waren gekomen. Wachtend op de trein maken we een praatje. Zij wandelen vaak en ook zij noemen Coast to Coast de mooiste wandeling van de UK....maar er zijnnog veel meer mooie tochten, zeggen ze, zoalshet Coast Path in Devon en Cornwall. Ze komen zelf uit de Midlands, tussen Londen en Cambridge en zijn verslngerd aan Cambridge....volgens hen veel leuker dan Oxford. Ik vertel over ons bezoek van vorig jaar aan Cambridge en als ik laat merken hoe enthousiast ik ben over de kathedraal van Ely reageren zij enthousiast: daar gaan ze heel vaak naar toe met visite...en inderdaad dat is een prachtige plek en een heel mooi dorp. Ze wensen ons nog veel pleizer in Oxford en stappen daarna in de eerste klasse. Wij gewoon in de tweede.

En dan is het: op weg naar Oxford...de trein rijdt een heel eind langs het strand...dus een laatste blik op het einde van ons wandelgebied. Van Oxford komt verder geen reisverslag....wil je daar meer over horen, kom maar een keer langs. Wellicht dat ik nog wel een paar foto's op deze log zet. In een aantal steekzinnen

- Heel erg druk na drie weken rust....dus erg wennen

- Na het wennen: toch weer een heerlijke stad - lekker rondgelopen, colleges bezocht, museum met erg mooie tentoonstelling, de biblotheek...en nog veel meer

- Uitstekend gegeten: twee keer (ja....het beviel ons erg goed) bij Jamie's Italian en een keer bij erg goed visresaurant

- Mooie wandeling langs de Thames van Abington (heel erg mooi stadje....de moeite waard) naar Oxford....we konden het wandelen toch niet laten

Maar voor nu: ODP is gelopen.....een dergelijke wandeling is voor herhaling vastbaar. Dus ga ik nu al nadenken over mijn volgende tocht...ik denk Coast to Coast. En ik verheug me er op jullie weer te zien en lekker verder te vertellen. In ieder geval brengt het afronden van het verslag alle mooie beelden weer terug...en blijf ik nog even in de slow-motion

Reacties

Reacties

eelco

woun dat ik er bij was!!

Ted

Consummatum est.
Gefeliciteerd.

Vera

Super gefeliciteerd met het behalen van de eind streep!! Mijn petje af en hopelijk lopen we samen nog een keer een andere tocht ...

Martine

Jihaaaaah, gehaald!

Lia

Snowdonia alleen die naam al, daar wil je toch geweest zijn!! Proficiat! Ben benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's Tot gauw!?

albert slaman

Heb helaas weinig tijd gehad om al je verhalen te lezen.
Moet dus gauw maar een keer komen luisteren.
groetjes, Albert

Stan & Gratia

Onze computer was een tijdje uit de roulatie en we wisten dus ook helemaal niet dat er een soort blog van Kees Schilder in Wales bestond. Dus nu wel en achteraf alles met veel ver- en bewondering gelezen en ondergaan. Dat moet een hele mooie tocht zijn geweest. Bedankt dat we er wat van mochten meeproeven via de foto's en verhalen. Smaakt naar meer en nodigt ons uit ook eens zoiets te doen.
Groetjes,
Stan & Gratia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!