Wandelen in Wales

DAG 2 - Van Bristol naar Chepstow

Feest in het hotel, denk ik. Halverwege de nacht hoor ik een flinke groep de lift uitkomen: kachend, luid pratend, veel plezier. In de kamer boven mij wordt daarna het feestje door een schel lachende en hard pratende vrouw en sonoor brommende man voortgezet. Ze hebben er duidelijk plezier in. Het raam dicht is te benauwd...open te veel herrie van buiten. Als ik uiteindelijk toch besluit om het maar open te zetten blijkt dat twee katten op liefdespad (ik ga er maar van uit dat het katten zijn en niet de buren) makkelijk boven het verkaarslawaai heen komen. Ik verlang naar de rust van het platteland.

08.00 uur Victoria Street vanuit het hotelraam

Na een uitstekend ontbijt de eerste foto van vandaag maken. De kamer heb ik gisteren al laten zien, dus nu maar een blik van bovenaf op de wijk. Ga snel hierna op weg naar het station, waar ik uiterst voorkomend geholpen wordt. Route naar Chepstow wordt geprint en toegelicht. Om 9.00 uur zit ik dan ook lekker in de trein. Hoewel....de trein is veel te heet, er hangt een indringende zurige stank, een moeder met krijskind leest rustig de krant....ik heb wel eens met meer plezier in de train gezeten.

De trein stopt in Newport waar is bijna een uur moet wachten en dus de volgende foto om 10.00 uur kan maken

Heb nu nog maar een paar minuten internet tijd.....dus van de week maak ik dit verhaal wel af. Bij de laatste fotoserie zien jullie (zonder commentaar) al wat foto's van het begin van Offa's Dyke.....alwaar ik om 12.00 uur precies aan het begin stond. Twee foto's hier vast

Hier begint het dus......

Reacties

Reacties

Hanny

Hi love,

De tocht kan nu dus echt beginnen. Ik ben benieuwd waar je hebt zitten internetten en wanneer je deze reactie leest. Leuk dat je al (bijna) net zulke uitgebreide verhalen schrijft als Vera. Dat maakt het mee- en inleven gemakkelijker. Ik heb gezien dat mijn dochter jou (en ons) op afstand van extra info over Wales voorziet. Ze baalt vast dat ze er niet bij is.
Geniet van het wandelen en de rust (hopelijk zonder katten, zatlappen, verkeer enz.). Take care!

Dikke kus, Hanny

Vera

Heey,

Je wilt zo graag de rust opzoeken, maar dat vind je blijkbaar niet in de stad. Hopelijk vind je deze straks wel tijdens je wandelingen. Dan krijg je waarschijnlijk meer rust, natuur en stilte om je heen dan je lief is.

Hanny je hebt het goed gezien. Ik baal inderdaad dat ik niet mee kan. Ik zou graag weer weken wandelen, nieuwe dingen ontdekken en de rust/stilte opzoeken. Maar nu is het jou kans en geniet er vooral van.

Het vele lawaai ken ik wel van de hostels ;) Daar hielden regelmatig andere mensen ook geen rekening met je. Maar dat overleef je wel en waarschijnlijk zul je de komende tijd rustigere kamers hebben.

Voor de andere mensen die niks over Bristol weten. Bij deze een stukje informatie.

Bristol is een stad (city), bestuurlijk graafschap en unitary authority in het zuidwesten van Engeland met omstreeks 410.000 inwoners (2006). De stad ligt aan de monding van rivier de Avon en is een belangrijke internationale havenstad. Daarnaast is de stad bekend als centrum van vliegtuigindustrie, met de Bristol Aeroplane Company, waar de Concorde werd gebouwd. Ook is Bristol een centrum voor wijnexport en de productie van glas.

De stad beschikt over een oud centrum en een beroemde universiteit. De Clifton Suspension Bridge werd in 1830 ontworpen door de beroemde ingenieur Brunel. In Bristol is ook het oudste theater van Engeland te vinden, het Theatre Royal uit 1766. Tijdens de Tweede Wereldoorlog liep de stad aanzienlijke schade op.

Sow, ik houd ermee op aangezien het jouw blog is. Nog een ding, je schrijft prachtig en ik kom helemaal in het avontuur.
Je mist trouwens wel een paar mooie dagen, aangezien we hier vandaag in een shirtje rondlopen.

Liefs Vera

Lia

ha gelukkig de stad uit.............dat was waar je naar uit keek! Ik geniet heerlijk mee tjuus

Carla

Hoi Kees,
Ik heb nu al genoten van je verhalen en mooie foto;s.
Ik gun je een hele mooie tocht, veel tijd, rust en genieten. Ik vind het fantastisch dat je dit jezelf geeft.
hoop nog eens in je voetsporen te treden:-)
Veel reisgenot
Groetjes carla

Raaf

lieve opa,
ben je er al? Hoe is het? Ben je met het vliegtuig gegaan? Ben je in de dubbeldekbus geweest? Heb je een schilderij gemaakt? Heb je in een boom geklommen? Boor. Daag

Kees

Heerlijk dat Vera de nodige achtergrondinformatie geeft....dank je wel. Scheelt mij heel veel tikwerk. Wil je dat de komende tijd blijven doen. Hopelijk tot morgen....zelfs Hay on Wye heeft geen internetvoorziening anders dan een paar uur bij het VVV

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!