Wandelen in Wales

DAG 1 Schiphol - Bristol

We vertrekken ongeveer 20 minuten te laat van Schiphol. Na de start een prachtig uitzicht op Haarlem, de duinen, het strand en de zee. Daarna gaan we de wolken in om er bij Bristol weer uit te komen.

Het vliegtuig kreunt, gromt, bromt, kraakt....dat voelt lekker. Maar het blijft toch in elkaar zitten en komt veilig aan de grond De afhandeling in Bristol op het vliegveld gaat razendsnel...een drie kwartier later ben ik al weer in mijn hotel. De taxichauffeur is weer zo weggelopen uit een engelse tv-serie - onderuitgezakt zit hij gapend in zijn stoel z'n buik kan volgens maar net tussen stoel en stuur. Hij wil weten hoe de overstap vanuit Bristol op Amstersdam Airport gaat, want hij wil over een paar maanden naar Moskou en in Parijs moet hij dan weer langs de douane en dat kost maar tijd...misschien doen ze dat in Amsterdam beter. Ik heb er geen idee van, dus kan hem niet helpen.

20.00 uur: Hotelkamer in Bristol

Een hotelkamer die erg aan werken doet denken....in dit soort hotels slaap ik dus regelmatig. Niks mis mee, maar ook kraak noch smaak. Voorzieningen zijn goed. Ik zet m'n spullen op m'n kamer en ga eerst maar eens opfrissen en dan een hapje eten. Dat eten is prima...lekkere artisjokken, knapperige aardappelen en een goed stuk vis.

Daarna nog even een wandeling door de wijk. Even kijken hoe ik morgen bij het station kan komen. Dat blijkt op een minuut op vijf lopen te liggen. Het station is een groot soort nepkasteel, volkomen uit proporties en van een ongelooflijke kitcherigheid. Er zullen wel mensen zijn die het mooi vinden. Nu weet ik uit eerdere bezoeken dat Bristol een paar hele mooie wijken heeft en een bezoek zeker waard is, maar de wijk Temple, waar ik nu ben, maakt me niet enthousiast. Een aaneenschakelijk van kantoren, brede straten met veel verkeer, druk, nauwelijk groen. Een enkel mooi gebouw. En men is bezig met een nieuwe laan, die er wel veelbelovend uit ziet. Wellicht is het over 10 jaar wel wat.

Om 23.00 uur ga ik lekker slapen. Morgen: weg uit de stad...op naar de rust.

Reacties

Reacties

Lia

ha het is nu echt begonnen en er zijn al foto's van verschillende momenten op de dag!! Een goed begin............. ja morgen gaat het echt beginnen, good luck en luister naar dat verstandige meisje, doe geen dingen....... tjuus lia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!