Wandelen in Wales

DAG 1 - Van Dommelen naar Schiphol

8.00 uur

Het eerste echte verslag nog van huis uit. Vandaag gaat de tocht dus beginnen. En hier gaat het dan om: Offa's Dyke Path. Koning Offa probeerde met behulp van een aarden wal en de nodige burchten de kelten buiten Engeland te houden. Het resultaat nu: nog grote delen van de oude wal op de grens van Engelend en Wales. En Offa's Dyke Path volgt die oude grens.

Morgen begin ik dus in Chepstow om dan in een week of drie naar Prestatyn te lopen.

Vanmorgen: opstaan, wassen, ontbijten en tijd voor de eerste foto van 8.00 uur. In werkelijkheid is het nu een uur of elf...maar het gaat om het idee

10.00 uur

De tassen staan klaar. Een heel pakket zo bij elkaar. Want wat neem ik allemaal mee....kleren, een paar boeken (roman, twee gedichtenbundels), routeboekjes, toiletspullen, extra schoenen, fototoestel, verrekijker. Hier zien jullie

- een rugzak voor de dagtochten - daarin een klein tasje voor aan mijn riem met portemonnee, paspoort e.d. En een grote tas met kleren, boeken, schoenen, toilettas. Straks nog even alles een keer goed controleren....want je zou je paspoort maar vergeten. Of je vliegticket.

Laatste berichten over het vliegverkeer zijn nog steeds goed: geen aswolken. Dus nu even lunchen met Hanny en Vera en dan een laatste check

12.00 uur

Een laatste check - heb ik alles bij me. De afgelopen weken heb ik steeds genoteerd wat ik mee moest nemen. En dat opgeschreven in een schrift. Zo werkt dat bij mij: af en toe schiet me iets te binnen of krijg ik een tip en dan noteer ik dat.

Over een uur ga ik echt weg. Hanny brengt me naar de trein. Dus dit is het laatste berichtje vanuit Dommelen (en eigenlijk is het pas 11.20 uur.....maar ook dit is weer even uitproberen hie het werkt. Het volgende fotomoment (14.00 uur) is in de trein ...ergend tussen Eindhoven en Den Bosch, denk ik. En overigens: ben nu wel begonnen met een foto om de twee uur....maar of ik dat blijf doen? Geen idee. Gisteren noemde een vriendin het al 'jouw project'....tja, voor mij was het gewoon een leuk idee en voelt het niet als een project. Doet te veel aan werken denken en dat was nu net niet de bedoeling.

Reacties

Reacties

Hanny

Hoi lieverd,

Inmiddels ben je al in Bristol, na een voorspoedige reis. Slaap lekker en veel plezier morgen.

Lots of love!

Vera

En.... bevalt het om in Engeland te zijn??

Van Chepstow had ik nog nooit gehoord, maar het klinkt als een leuk plaatsje. Voor de mensen die er ook nog nooit van gehoord hadden/hebben. Zie het volgende stukje:

Chepstow (Welsh Cas-Gwent) is een plaats in het zuiden van Wales, in het bestuurlijke graafschap Monmouthshire en in het ceremoniële behouden graafschap Gwent. De plaats heeft 14.195 inwoners.

Het is het startpunt van het Offa's Dyke Path en is gelegen aan de rivier de Wye. Plaats met treinverbinding naar Cardiff (de hoofdstad van Wales) naar het noorden alsmede naar Engeland.

Het zuidelijke gedeelte van Wales is één politie-regio en het kernkorps daarvan is dat van Chepstow. Politiebureau van Chepstow is gelegen in het centrum van het stadje.

Vooral het kasteel ziet er erg mooi uit. Ik zou zeggen enjoy your trip en doe vooral geen dingen die ik ook niet zou doen ;)

Liefs Vera

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!