Wandelen in Wales

Nog één nacht slapen

Nog één nachtje slapen en dan is het eindelijk zo ver. Dan vlieg ik van Amsterdam naar Bristol en kande reis naarWales echt beginnen. De afgelopen dagen natuurlijk steeds de ontwikkelingen rond de aswolk goed gevolgd. Even zag het er naar uit dat er niet gevlogen kon worden op Engeland, maar vanaf vandaag zijn alle vliegvelden weer open.

Hanny en ik hadden al een alternatief plan bedacht voor het geval dat.... Dan zou zij mij naar Calais brengen en ik als voetpassagier met deferry mee gaan. Vandaar dan: trein naar London - metro naar andere kant van de stad - trein naar Bristol. Dat had me waarschijnlijk een uur of 10 /11 gekost. Maar zoals het er nu naar uitziet is dat niet nodig.

Morgen dus Bristol. Daar slaap ik in een hotel in de buurt van het station, zodat ik donderdag vroeg door kan reizen naar Chepstow. Ik wil eerst mijn bagage afgeven in het eerste B&B en dan vanaf Chepstow naar het begin van de route lopen (ongeveer 2 mijl) en terug. De volgende dag kan ik dan vanuit het B&B direct doorlopen. De start van Offa's Dyke Path ligt by de Sedbury Cliffs aan de rivier de severn. Ik heb dan de rest van de dag om Chepstow te bekijken (moet o.a. een mooi kasteel hebben...)

Vrijdag begint de tocht dan echt. Ik loop dan van Chepstow naar Bricksweir. Ik kan daarbij kiezen uit twee routes: een door het dal van de rivier de Wye (bebost, vlak, beschut) , de ander via Hudnalls - boven langs: zwaarder maar 'more scenic' volgens het boekje. Het zal, denk ik, afhangen van het weer wat het gaat worden. Jullie lezen het wellicht over een paar dagen.

Voor nu: iedereen die al gereageerd heeft bedankt en tot de volgende keer

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!